شناخت ساز و كار دستگاه بلوئر رووتس

۲۴ بازديد

بلوئر روتس كه به تجهيزات دمنده كه به نام‌هاي روتز دمنده يا كمپرسورهاي لوب چرخشي نيز شناخته مي‌شوند، كمپرسورهايي با جابجايي مثبت هستند كه معمولاً در انواع كاربردهاي صنعتي استفاده مي‌شوند. اين كمپرسورها به دليل راندمان، قابليت اطمينان و دوام بالا شناخته شده اند كه آنها را به گزينه اي ايده آل براي انواع مختلف صنايع تبديل مي كند.


كمپرسور Blower Roots اولين بار توسط برادران آمريكايي Philander Higley Roots و Francis Marion Roots در سال هاي 1860-1870 اختراع شد كه در اصل براي استفاده به عنوان پمپ آب طراحي شده بود. با اين حال، بعداً اصلاح و بهبود يافت تا به يك دمنده جابجايي مثبت تبديل شود كه مي تواند در بسياري از كاربردهاي ديگر استفاده شود.

بلوئر روتس -كمپرسور Blower Roots- با به دام انداختن هوا بين دو لوب ضد چرخش و عبور آن از كمپرسور عمل مي كند كه منجر به افزايش فشار مي شود. لوب ها شبيه شكل هشت هستند و با چرخ دنده هاي زمان بندي هماهنگ مي شوند، بنابراين بدون تماس با يكديگر مي چرخند.

اين كمپرسورها مي توانند در سرعت ها و فشارهاي بسيار بالا كار كنند كه آنها را براي طيف وسيعي از كاربردهاي صنعتي مانند انتقال پنوماتيك، تصفيه فاضلاب، پردازش شيميايي، پردازش مواد غذايي و توليد برق مناسب مي كند.

مزاياي بلوئر روتس:

يكي از مزاياي اصلي كمپرسور Blower Roots توانايي آن در كنترل طيف گسترده اي از جريان ها و فشارهاي گاز است. اين امر آن را براي استفاده در برنامه هايي ايده آل مي كند كه در آن ميزان جريان و فشار هوا مورد نياز ممكن است اغلب تغيير كند، مانند سيستم هاي حمل و نقل پنوماتيك.

يكي ديگر از مزاياي كمپرسور Blower Roots توانايي آن در كنترل گازهاي با غلظت بالا از مواد جامد است كه مي تواند براي انواع ديگر كمپرسورها مشكل ايجاد كند. طراحي كمپرسور Blower Roots به آن اجازه مي دهد تا با اين نوع گازها بدون گرفتگي يا آسيب رساندن به كمپرسور برخورد كند.

كمپرسور Blower Roots همچنين داراي ويژگي هاي ضربان پايين است، به اين معني كه جريان صاف هواي فشرده را توليد مي كند. اين امر آن را براي كاربردهايي ايده آل مي كند كه در آنها جريان ثابت هواي فشرده مورد نياز است، مانند توليد غذا و نوشيدني.

انواع بلوئر روتس:

دو نوع اصلي كمپرسور Blower Roots وجود دارد: دو لوب و سه لوب. طراحي دو لوب ساده‌تر از اين دو است، تنها با دو لوب كه در جهت مخالف مي‌چرخند. از طرف ديگر، طراحي سه لوب داراي سه لوب است كه در يك الگوي مارپيچ چيده شده‌اند كه باعث بهبود كارايي و كاهش سطح نويز مي‌شود.

علاوه بر دو نوع اصلي كمپرسور Blower Roots، نسخه هاي تخصصي نيز براي كاربردهاي خاص موجود است. به عنوان مثال، نسخه هاي بدون روغن كمپرسور Blower Roots وجود دارد كه در كاربردهايي استفاده مي شود كه آلودگي ناشي از روغن هاي روان كننده قابل قبول نيست.

همچنين دمنده هايي وجود دارند كه به طور خاص براي استفاده در محيط هاي خطرناك طراحي شده اند، مانند محيط هايي كه نياز به ساختار موتور ضد انفجار يا مقاوم در برابر جرقه دارند. اين نوع دمنده ها معمولاً در كارخانه هاي فرآوري شيميايي و پالايشگاه ها استفاده مي شوند.

 

يكي از عوامل كليدي در عملكرد كمپرسور Blower Roots فاصله بين لوب ها و محفظه است. اگر فاصله بسيار كم باشد، كمپرسور ممكن است دچار سايش بيش از حد و كاهش راندمان شود. از طرف ديگر، اگر فاصله بيش از حد زياد باشد، كمپرسور ممكن است صدا و لرزش بيش از حد توليد كند.

 

براي اطمينان از عملكرد مطلوب، نظارت منظم و حفظ فاصله بين لوب ها و محفظه مهم است. اين را مي توان با اندازه گيري فاصله با استفاده از ابزارهاي تخصصي و تنظيم چرخ دنده هاي زمان بندي بر اساس آن انجام داد.

 

در نتيجه، كمپرسور Blower Roots يك نوع كمپرسور همه كاره و قابل اعتماد از كمپرسور جابجايي مثبت است كه به طور گسترده در بسياري از صنايع مختلف استفاده مي شود. توانايي آن در مديريت طيف گسترده اي از جريان ها و فشارهاي گاز، همچنين ويژگي هاي ضربان كم و مقاومت آن در برابر گرفتگي، آن را به گزينه اي ايده آل براي بسياري از كاربردها تبديل كرده است. با نگهداري و نظارت مناسب، كمپرسور Blower Roots مي تواند خدمات كارآمد و قابل اعتمادي را براي چندين سال ارائه دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در ارتباط با بلوئر روتس با مشاورين شركت مهتاب گستر تماس برقرار نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.